9 september.

(jag ha skrivit ett par inlägg längre ner, ni får rulla ner) - låter det trögt att behöva förklara? ohyes, men vissa som läser här föddes långt innan datorn var genomtänkt.

Jag har fått lite frågor om hur en dag för mig kan se ut, speciellt eftersom jag ha 4 barn, så bör jag jobba asen av mig?
jag kan berätta hur dagen idag såg ut.


15:30 - plocka upp 12åringen.
16:00 - kör 12åringen till Evanston på danslektion, den vara en timme, så det är onödigt att köra hem, då gå jag och shoppa tills hon sluta, är hemma igen runt 18:00.
18:00 - duka fram, hjälper till med maten, oftast är den redan färdig när jag kommer.
19:00 har vi ätit upp och vi ha snackat skit en timme.
19:00 - idag körde jag till affären och handlade lite nödvändigheter.
20:00 - kom jag hem och min värdmamma sa jag inte behövde göra fler knop idag.

denna familjen behöver ingen au pair, jag jobba inte ett dugg, jag jobba som ni ser runt 4 timmar om dagen.
jag jobba liksom dubbelt så mindre med 4 ungar, än vad vissa gör som bara ha 1 unge.
och då ta jag knappt hand om ungarna, jag kör kanske en ... jag har ett enkelt jobb och ändås frukta jag inför varje arbetstimme, det är inte min grej att vara här, och det blir bara mer och mer klart för varje dag (:

jag är så glad för mitt beslut jag gjort, att jag ska komma hem, även om hem suger .. så var inte detta mitt. - men just nu är jag glad att jag slipper jobba, mer tid att göra så mycket jag bara hinner här i staterna!!!

Update: ha varit ute med mina tyska vänner på en goood resturang!
FÖRRESTEN: har inte tid att skypa imorgon, jag ska iväg rätt tidigt igen.



maggie ser inte ut sådär annars, hon ser sjukt annorlunda ut här, jag med för den delen.




maggie, giulia och ella.



jag och anja.



typ kladdkaka (vet inte riktigt) med glass, FAN SÅ GOTT!



allting är större i USA.

tyskarna kan lite svenska ord nu.
(ett par fula ord), och vi ses, hej då, ursäkta och du suger.


jag kan ungefär detsamma i tyska, men jag kan inte skriva det så jag skiter i de (;

Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

miss you <3

2010-09-09 @ 06:56:08
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: Louise

Jag tror inte jag kommer bli jetlaggad alls. Det är en myt! ;)

2010-09-09 @ 15:34:29
URL: http://louisehelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback