Visum-krångel? fortfarande i USA.

När man kommer in till USA så får man en vit lapp som sätts ihop med passet, dom säger att slarva du bort denna lappen blir det ett helvete och du får inte lämna landet under året och du kan inte komma in i landet om du kommer ut ur landet (vi fick vår sån lapp på skolan) - anyway, när man sedan lämna USA ska den lappen tas ut ur passet och registera bort mig från det amerikanska registret ... det tänkte inte jag på.
och nu såg jag att den vita lappen fortfarande sitter i mitt pass orört och jag är därmed inte utskriven från USA.
staten/myndigheten tror alltså jag fortfarande sitter där borta i Illinois och lever au pair ... - så jag kan åka tillbaka till USA på mitt visum till den 23 augusti om jag vill, de enda som vet att jag åkt hem är organisationen, men dom har ju inget med myndigheterna osv att göra - men jag var ärlig och sa till ambassaden att den fortfarande sitter kvar där och ingen tog den och att jag inte vill ha något krångel ifall jag vill besöka USA igen, (inte mitt fel att dom inte tog den på flygplatsen) .. men dom sa att de skulle nog inte bli något problem, hon som jag pratade med hade dock aldrig hört att det hänt förr, men att det säkert ha hänt, hon var lite viiiimsig!

SKÅNE idag, hässleholm rättare sagt.

besökte Sara som hade en super fin lägenhet där nere, hur mysig som helst, fick mig själv att vilja ha en egen snart.
efter thailand får jag leta runt, åt bullar i stora lass, och så thai-wok som vi gjorde, blev inte tokigt.
höll på att däcka på tåget hem, var uber trött.
nåväl nåväl, heldag där nere var inte dumt, imorgon ska jag göra en heel del, massa telefonsamtal till cp-tandläkare, lite jobb, gå ner till AF, lämna en massa papper där, gå till vårdcentralen och härja! usch låter jobbigt allting.

FÖRSTA SNÖN KOM TILL BLEKINGE PRECIS !!!!!!! - whatever, I GOT ONE TICKET TO PARADISE!!!!!
jag får tänka på att i en hel månad slipper jag skiten .............


Kommentarer
Postat av: mariel

alla bara tar bort glädjen från mig </3 TYPISKT ER SVENSKAR :S:S:S:S::S

2010-10-21 @ 00:58:20
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Annie

Knäppt det där med lappen, som tydligen var så himlahimla viktigt enligt alla:O



Jaaa, i en månad slipper du skiten! Du anar inte hur mycket jag kommer vilja följa med dig!;) Ha det kalas Malin!

2010-10-21 @ 02:12:26
URL: http://annieasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback