Questions.

spenderat min kväll med Sara och Anna, skitsnack så in i bomben, tvspel osv.
vi ha inga vinterdäck på bilen ännu, så jag gled runt som en galning ... kom knappt ens upp för en backjävel, i med ettan, gasaaaa allt jag kunde och hoppas på de bästa! - HEJA VINTERDÄCCCK! på lördag så kan vi köra säkert.

Aupair:
får många frågor om vilken org jag åker med/om jag åker med en org, vad allt kostar och hela fadderulllan (:

so here's my answer:

Jag åker privat, palla inte med mer papper, polisregister, referencer, you name it.
och eftersom jag vill stanna så länge som jag själv vill stanna så är det lättare att åka utan org.
min england-familjs au pair är dock med i STS, så dom är ju med i en org också, men även på den privata sidan, men så fann ju vi varandra, så iår kommer dom alltså inte ha nån från den organisationen.
vad jag hittade dom? : Au pair world - heter det, googla på de så kommer de.
det är super enkelt, super smidigt och kanon bra - ha varit medlem där sen innan USA, var kul att kika runt och titta på familjer och - det är ju bara att skicka iväg intressemail, är man inte intresserad sen så skiter man i de.
- vad det kostar? - kostar mig en flygbiljet och thats it.

Någon undrade också lite tips om att inte välja fel familj i USA, såsom jag gjorde - jag har inga tips.
gå på magkänslan, prata mycket och hoppas på de bästa (: sen får man se om kemin stämmer.
men det är inget direkt tips, det är bara att följa det man känner för!
jag kände för min Chicago-familj, att den var perfekt, den hade allt - vi vet också att det inte blev så.
jag ångra ofta att jag inte valde Michigan-familjen, den var pefekt men jag hade inte riktig magkänsla - men ingen av oss vet ju ifs om det hade passat heller.
jag ångra iaf inte att jag åkte, aldrig i hela mitt liv, jag ångra inte att jag valde Chicago familjen heller, för jag ha träffat ett av de finaste vännerna på jorden, jag ha vänner i tyskland som jag kommer hälsa på, här i sverige, jag ha fått se Chicago, NHL, Milwaukee, allt allt, hade jag valt Michigan hade jag inte fått Mechthild, Julia, Giulia, Anja, Elena osv som mina favorit vänner... men man kan ju inte säga jag inte hade fått det i Michigan heller ... jag gick på magkänsla! - ALLLLA SOM VILL ÅKA, MÅÅÅSTE ÅKA!!

Kommentarer
Postat av: Ida - Skateboard bruden från Norrland

Sv;Thanks ska checka upp det.. ;-D

2010-11-26 @ 08:17:26
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback