om man fråga, ska man få ett ärligt svar.

... snön börja avtar!

- emma och sara kom hit, vi bakade kladdkake-muffins, förjävla gott men nu är jag full i hela magen!
imorgon ska jag laga mat till mig och mamsen, det blir min favorit mat (efter kina/thai då) - LASAGNE!
har aldrig gjort de, men hon ha förklarat så nu jävlar .. och på onsdag ska jag med laga mat.
vad händer med mig? känns väl som en schysst grej när man ändås gå hemma hela dagarna.
så slipper moooormin stå och härja med det direkt efter jobbet ....... jag är så snäll alltså!!!!!

och gud vad trött jag är på folk som aldrig bara inte kan säga vad de tycker osv.
sen jag kan minnas har folk alltid sagt till mig "kan inte du säga de, för du vågar"
- säger man inget själv så kommer livet sakta gå under ... beteer någon sig som ett rövhål, så ska dom höra de också, man kan ju inte sitta och gnälla för andra om de? hur ska den personen veta att den beteer sig som ett rövhål isf? HELT OMÖJLIGT. folk fråga mig när dom vill har ärliga svar, och jag ge alltid ärliga svar, sen om dom inte gilla det så whatever? har man ställt en fråga så får man ta emot det svaret man får.
- jag accepterade inte när Sofia tofflade som en gris för typ 5 årsedan med sin pojkvän, på ett år hörde inte hon av sig, men hon fick höra de varje dag, vilket cphuvud hon var, och hon skärpte till sig och jag vet att hon aldrig skulle göra om de igen - det tog ju tid för oss att bara kunna umgås igen, men hon blev så mycket bättre.

jag vet nog bara två personer som också säger vad de tycker ... till mig alltså.
Sofia och Sara, kanske är för att vi smittat av varandra med att tala sanning om allt, det funkar bäst när det är så.
alla förhållanden man har, vänner, familj pojk/flickvän funkar så jävla mycket bättre om sanningen läggs fram direkt - jag vet att fredrik hade så jävla svårt med att tala om när något var fel, och jag hatade det, det blir BARA värre då, man stör sig, och stör sig och stör sig och så stör man sig ännu mer och tillslut blir det rena helvetet.

men det är väl bara att vänja sig, "såna" människor kommer alltid att finnas .. tyvärr.
- jag menar inte att man ska springa runt och säga att "fan vad fet du är, banta"
men fråga någon mig om dom tycker att dom ska banta och jag med tycker de, så får dom höra de.
har man frågat, kan man inte bli arg av svaret ... och mår man inte bra av att en person i sin närhet beteer sig som ett rövhål, så ska dom få höra de! THAT'S IT

som jag skriiiiiver, GOD NATT.
- den 6 December ska jag åka söderuuut, malmö here i come och min Chicago bruuuud Emelie.
får se hur länge jag stanna, 2-3 dagar blir det nog åtmiiinnnstone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback