this is it.

skrev ett litet inlägg på CCs facebook sida om varför så många väljer CC, när så många rematcha?
och det blev en jävla debatt, så många som skydda sin organisation för att de vet att det egentligen stämmer.
alla som inte åkt med CC är jätte nöjda, och "alla" de som har åkt är inte längre så jävla nöjda, för det finns ingen hjälp att få för de som väl har åkt ... nu tog JÄTTE många åt sig, även de som var nöjda, why? ja, för dom kanske vet sanningen, annars har jag ingen aning, har man det bra så har man det bra? och hur bra är inte det då? (;
hade någon suttit och gnällt på SI hade inte jag brytt mig, för jag vet ju att dom är kung? varför bevisar det för någon annan? (: "jag hatar SI, man kan matchar med många familjer samtidigt, känns stressigt, sugersugersuger" .. jaha so? vad ska jag göra åt det? :P haha!

att CC har super dåliga familjer är också CC's fel, det är CC som ska bestämma vilka familjer som godkänns, vilka familjer som har kraven och ekonomin, ja ni vet hela den biten, att rummen stå i standard osv osv.
jag vet också att CC ta in många familjer, väldigt många familjer, pga att de ha låga krav, vilket leder till att det finns kaaaaalas många familjer i usa, och även i USA har inte CC ett gott rykte.
jag har många vänner som åkt med CC, mer än hälften har rematchat och det var inte för att de var "kräsna" utan för att helt plötsligt så såg inte husen/rummen ut som det gjorde på bilderna? ... på ett ställe var mamman höggravid och sa inte ett ljud om det här, CC visste om det, men ingen hade talat om för min kompis att efter en månad skulle en till unge föda.

jag säger INNTEEEEEE att alla familjer suger röv, absolut inte, så ni som har bra familjer, ta inte åt er, varför gör ni det? .. säger bara att familjerna bör går igenom högre krav, och jag vet även många som säger
"jag valde CC, för det var dom enda jag visste om .. skulle jag valt nu hade jag valt SI eller STS"

och de som har varit med i både CC och SI, kan inte ta sig ur skiten, det går praktiskt tagit inte!
en kompis åkte med båda, och valde CC, och SI skrev "okej, lycka till med din familj" och plockade bort henne direkt, ...

jag valde inte CC pga min statistik, så många som rematcha, som inte får någon hjälp borta i usa när nåt går dåligt.
det var jag livrädd för, och gav nästan upp hoppet om att åka som au pair, för jag hittade bara CC och STS, och sts är ännu värre än CC kan jag väl säga då, så STS var fete bort räknat, där ska man också har tur ...

men ni behöver inte skydda er organisation :P .. det värsta är nog att: den familjen som hade visat fel bilder, lagt upp andra bilder på sig själva, på sina barn osv, dom åkte inte ut ur programet - SÅ KNEPIGT!?

däremot är många brudar/boooys knepiga också, åker som au pairer för att ha semester.
hamna i nån skit familj för att man tog första "bästa" (första bästa kan vara kalas, men ni förstår) = ingen organisations fel ..... men vilka familjer som finns är organisationens ansvar.


sen kan inte jag se vad de som skriver på facebook, jag se vilka som skrivit men inte vad.
haft problemet av och till i typ två veckor ... någon mer som har det?
vet jag skrev om det förra veckan .... jag kunde inte läsa några fb-mail alls, varför?!!!!!

och nu ser jag att chicago au pairen skrivit, men inte vad ... fan!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nej men jag håller med dig till en viss del Malin :D Jag hade också sökt med SI om jag inte hade haft över 1300 timmar med syskon.. för då hade dom bara räknat med 250 barntimmar ;( Har varit avis på er som åker med SI när ni får flera matcher samtidigt. Men jag tror att SI är en bättre organisation.. definitivt!

2010-05-07 @ 21:50:36
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback