Sydöstran

det ringer i telefonen och jag svara, då är det Sydöstran som ringer (lokal-tidning)
och jag förstår INGENTING, för han säger att han fått mail av mig?
och tillslut säger han att det är om filmfesten som jag skickade mail om för typ en/två månader sen, haha.
och direkt har vi bestämt tid och plats för att intervjua mig och jag hör så jävla dåligt att allt jag svara är Ja, Ja, Ja, Ja och han låter som nån stockholmare med en sten i halsen! haha.
tisdag kl 9 - (en påminelse till mig själv) jag tror det var 9 iaf ...

AUPAIR: får en del frågor om hur det gå med Chicago familjen, och ja det går inte framåt alls just nu, haha.
jag har fått se lite bilder på hela familjen och vovven, dom bor 5 min utanför Chicago, EN ENDA bil? för tre personer, dom bor i ett stort hus och ska renovera ännu större, mitt rum är tv, dvd, dator, internet, badrum och hela kalaset.
pappan är lite barnslig och fjantig visst ... men mer än så har jag typ inte fått ut av det.

det känns inte alls som en drömfamilj,
men vi får se, dom kanske inte ens fortsätter att kontakta mig och för min del skulle det inte heller göra nåt faktiskt, varför jag känner så? dom skrev att killen gillade fotboll och tjejen dansa.
sen beskrev dom sitt hus och område mest och ah det har jag ingen större nytta av i det ALDRA första brevet kände jag, vilka är människorna liksom?


Kommentarer
Postat av: Lollo

Jasså, du ska bli lokalkändis nu? ;D

Men om du känner ås varför inte tacka nej?



sv: JAHAA, HAHAHA Juli :D

2010-03-16 @ 17:21:12
URL: http://theaupaircousins.com
Postat av: Marie

Haha jag det hoppas jag med! :D



Ja okej :) Blir det inget med dom som kommer du få en jääääättbra nu match tror jag! :D

2010-03-16 @ 17:42:11
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Emma

Anledningen till att det inte blev SI är en lång historia men jag kan försöka korta ner den haha..



Anledningen till att jag inte längre kunde åka med SI var för att jag, enligt dem, inte längre hade tillräckligt många childcare timmar. Vilket jag tycker är himla dumt att säga med tanke på att jag har i alla fall 280 ch kommer att ha runt 300 när jag åker. Inte super mycket men det ska ju räcka. 150 av dessa timmar har jag fått från att ett projekt jag har varit med i där vi en gång i måndaden under tre års tid har åkt till typ ett helg läger för funktionsnedsatta barn och där har vi spelat musik, sjungit och pysslat med dem bl.a. Enligt SI då så kan jag inte räkna dessa timmar till mina childcare timmar utan de ser mer detta som en sorts merit. Detta betyder att jag skulle behöva sammla ihop ungefär 150 timmar på bara några veckor, vilket är helt omöjligt haha i och med att jag fortfarande går i skolan, men de tyckte att jag skulle vänta med att ansöka och istället jobba på ett dagis eller liknande i sommar och i höst. Men det är ju faktiskt i sommar som jag i alla fall vill försöka att komma iväg så jag valde istället att bya organisation till CC för att jag redan i förväg visste att jag hade tillräckligt många timmar där. Allt detta är väldigt krångligt och invecklat men jag har valt att inte åka med SI längre på grund av det. Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att jag inte får räkna mina timmar.. Det var nog det hela :) blev ganska långt ändå ^^

2010-03-16 @ 18:01:17
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Sigrid

Jadåå, min msn är samma tööntiga (coola?) epost adress :)Du kan adda miig :) Men det är ju alltid roligt med en kommentar :)



Jag tror inte matchen är rätt, det måste kännas 100 på dirkten tror jag, annars blir det bara halvdant, och det ju är inte meningen! Klart man vill veta mer om familjen, men skiter ju liite i området, men vill veta vem man ska bo med .. :P



Nu ska jag hålla tummarna för att du får en match och matchar och åker den 6 juli^^ haha, bara för jag vill "känna" någon när man flyger ;)

2010-03-16 @ 19:32:46
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback