samtal med au pairen!

hon ringde precis, hon är från tyskland och babbla på fort så satan med engelskan, haha!
men hon berättade hur mycket som helst, jag skulle visst aldrig kunna få en bättre familj?
och hon sa att mamman hade blivit lite orolig för jag hade en familj från New Jersey, haha ..
för hon trodde jag skulle välja den familjen för att den låg så nära New York.

Men iaf vi skypade också, hon visade runt i rummet och fan vilket rum! haha.
plasma tv, TVÅ walkin-closet, 160 säng från ikea (; hehe! badrum och sådär.

när vi skypade med kom båda vovvarna och tjejen, och hon började hoppa runt och var jätte sprallig och visade upp massa saker hon hade gjort osv - tjejen har adhd, men hon ta ett piller på morgonen och sen beter hon sig som vilken annan tjej som helst.

hon sa också att jag jobba 1 timme på morgonen och från 4 till 6 på kvällen, förutom måndagar, då jobba jag till 7, för då har tjejen karate, jag jobba inte helger heller, egen bil får jag ha, och då kunde jag åka in till Detroit, för det låg super nära(20 min) och nära Chicago, niagara fallen osv.
det var AS många au pairer i närheten och jag frågade henne om hon saknade att vara hemma, för hon hade också pojkvän, men icke då. under sina 8 månader där, hade hon gråtit en gång, annars kände hon sig så himla hemma där! tåg gick det inte några där typ, så därför var det viktigt med bil och det har dom precis köpt en ny och man fick bensinpengar varje vecka att köra för så mycket man orkade. haha

hon sa också att dom hade det största shoppingstället i Michigan där dom bodde, hon skulle skicka mig en länk på det sen (:

Men jag pratade med mamman också lite igen, hon skulle ringa mig imorgon vid 7 tiden på kvällen.
och då ville hon helst veta liksom om jag ville eller inte ville, Men först tyckte hon jag skulle prata med Jersey familjen och se hur jag känner över den osv.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Men det låter ju ändå som du är gaanska positiv ändå. Fast jag ska ge dig det tipset jag fick en gång - att om det känns "nja", då går det oftast över till "nej" istället för "ja". Ändå tycker jag inte att stället är såå fel. Okej att man kanske inte vill vara så lång norrut, men det är iaf inte en av de tråkigaste staterna, det är inte Minnesota eller Idaho direkt. Och det finns många stora städer där runtomkring, så det är ju inte helt fel på det sättet heller. Sen är det ju ganska dumt att bara dissa familjen just pga att de bor fel. Känns det som att allting stämmer annars, ni verkar ha bra kemi mellan er, det är ju mer värt än att du bor i California och vantrivs i familjen. Men det där vet du ju redan :P



Så frågan är, ligger det där felet i din magkänsla enbart pga att du velar lite med ensamtbarn + att det inte är dit du direkt önskat att hamna? Sen kan det kanske bli lite svårt med, har jag uppfattat det fel, eller är det så att du kommer från en ganska stor familj? Då kanske det blir jobbig omställning att det inte är lika livligt som du är van vid. Men ni får prata mer. Hoppas magkänslan ger dig någon ledtråd på hur du ska göra sen!

2010-03-21 @ 00:52:19
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oj vad du har fått grejer att tänka på nu. :) Men det är ju roligt att du har fått två familjer som låter väldigt bra båda två. :) Fast jobbigt på sitt sätt eftersom du måste tacka nej till någon (eller båda om du skulle tycka så). Men lycka till! Du gör säkert ett bra val. :)

2010-03-21 @ 00:59:06
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oj, det verkar gå hur bra som helst för dig :) Vilka åker du med?

2010-03-21 @ 01:12:02
URL: http://evelinaav.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Gaaad, här går det undan :) haha, jag tycker du lätt ska köra på denna familjen, när vill de att du ska komma?



De verkar ju jättemysga och går du bra ihop med mamman finns det inte så mycket att tveka på, och många au pairer i närheten gör ju att du har många att spendera dina lediga timmar med :) Jag vill aboslut inte påskynda ditt beslut, men tänk ditt schema os new jearsy familjen ... det var nästan till 7-8 på kvällarna, men klart tycker jag det skulle vara jätespännande om du kom till dem, så kunde jag se vad jag missa ;P



Men som sakt; satan i gatan vad det har gått sabbt, från helt tyst till flera valmöjligheter;förresten hur gick det med den andra familjen i nöärheten av new york?



Kraaamen, jag ser fram emot att läsa den blogg i eftermiddag :)

2010-03-21 @ 08:39:25
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback