jag är nöjd!

(jag vet jag skriver många inlägg, men det är skönt att skriva av sig och det är trots allt min blogg, hehe)

Ja nu har jag pratat med min mamma, tjockis, fredrik och sofia.
och alla säger att den troligtvis inte passade mig och då känns det faktiskt mycket bättre.
för nej det gjorde den nog inte heller, ...  
läste precis http://lifeintheusa.blogg.se och hon matchade med sin familj alldeles nyss och så som hon kände hade jag också velat känna, är så sjukt kul när det gå så bra för andra (:

Men jag får ta nya tag, jag har ju en annan Jersey mamma som var intresserad.
hon med tre barn, dom är dock på semester nu och vet inte när hon kontakta mig igen, eller hon kanske inte ens gör det? jag vet ju inte så mycket om familjen ännu heller så vi får väl se.

Nu ska jag iaf krypa ner i min goa säng och se på serier hela natten lång, speciellt förhäxad, det får en alltid på andra tankar! (:

skulle behövt plugga, men mina tankar har varit långt iväg och sen har vi haft kalas och stojjat idag.


sen sitter jag och skratta lite om den ena jersey mamman som prata skit om sin au pair inför mig som ska bli deras au pair liksom? hahaha så jävla dålig stil, sjukt bakom flötet.


idag hade jag velat ligga och mysa med min pojkvän hela natten!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Alltid kul att läsa din blogg så gör inget om det blir många inlägg ;)



Jag tycker du gjorde alldeles rätt om det inte kändes så som du känner att det ska kännas. Vänta lite till så kommer nog värsta toppenfamiljen snart ska du se. Du har ju redan fått väldigt många matcher på typ bara en vecka så då fortsätter det ju säkert. ;) Good luck!

2010-03-21 @ 22:26:41
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Alla deras au pairer som de haft har varit svenskar. Hon sa det, att de älskar svenskar. hihi ;)

2010-03-21 @ 22:33:04
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Marie

HAHA :D vad hade hon sagt om den andra au pairen?!:D Hoppas du får prata med jersey mamman snart :D wuuh!

2010-03-21 @ 22:54:24
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja att vänta är ju det jobbigaste som finns. :P Så var glad för att du har stressigt istället. :P



Visst du hade säkert fått ett bra år hos dom ändå, men det hade inte blivit så som du hade tänkt dig. och om du nu vill ha en fotbolls intresserad kille. Så det är nog bättre att vänta på din "rätta" familj. :)

Oj var det? Vad hände? Var hon knäpp?

2010-03-21 @ 23:16:16
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Tinde

Känner också att skolarbetet hamnar lite i skymundan när man är så excited about allt som gäller aupair hela tiden :)



känns det inte rätt från början så är det inte rätt heller! det var ett bra beslut :) du kommer hitta en toppenfamilj som passar just dig perfekt!

2010-03-22 @ 00:46:01
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Nathalie

I så fall blir det tidigt i augusti. Verkade som om det funkade bra för familjen också. Men vi får väl se hur allt fortsätter nu. Hoppas på det bästa! :)

2010-03-22 @ 07:25:51
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Men skönt - jag tror som sagt att ett njaa blir snrare ett nej än ett ja.



Alltså jag hade nog valt NJ familjen om jag inte fick matchen från Chicago -de var väldigt välkomande och mamman verkade sjukt rolig, eller hon var rolig när vi pratade. Mamman var typ så - vi hjälps åt på kvällen med barna och ibland lagar du mat, ibland jag - ibland skjutsar jag barnen i bland du. Hon ville även veta vilken roll jag hade i min familj - jag är yngst - så frågade hon om de andra behandlade mig som en babygirltyp .. ;) Sen tyckte hon det var rligt att min pappa hade varit utbytesstudent - min familj var mer än välkommen - det visade bara att de stod bakom mitt beslut att åka vilket skulle göra att jag anataglgen inte skula avbryta mitt år :)



Jag mailade med mamman i nästan en och en halv vecka innen vi bestämde oss för att ringa - men man kan ju skynda på proseccen - jag fick alltid svar på morgonen ( 03.00 - 05.00) och sen svarade jag på dagen och fick vänta ett dygn - de har haft en crazy week pga att de skulle bort - antagligen kommer en crazy week nu också - eftersom de kommer hem :) Men kanske får du några fler matcher nu i veckan!

2010-03-22 @ 07:42:01
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback