det funkar!

Nu verkar det funkar igen (:
blogg.se svarade med ett kort och enkelt svar " jag kan se din blogg"
så har ingen aning om vad felet var!

IM BACK ON TRACK! (;

idag har det känts mycket bättre att det inte blev Michigan familjen
familjen var super bra och deras au pair som dom hitta kommer trivas (med familjen)
eftersom jag skulle jobba 2-3 timmar om dagen, jag var ledig helgerna, så skulle jag ha mycket fritid.
men det fanns ingenting att göra där, närmaste vännerna var rätt långt bort, hon hade aldrig hört talas om nån svensk, shoppingställerna var det 2-3 timmar iväg, skolorna var 1 timme bort - även om jag vet att man får köra långa sträckor i USA, det är inte som här liksom, men jag kände att jag hade haft alldeles för mycket fritid och att bara sitta hemma är inte kul. tåg/buss fanns det absolut inte så det gällde att alla runt omkring med hade bil.

Närmaste stora stad var liksom Chicago, 3 timmar iväg. - jag tror jag hade trivts om det fanns lite fler au pairer, en liten liten större stad och att jag fått prata mera med familjen, man ta inte viktiga beslut på en dag.

men nu väntar jag på nästa helt enkelt, och när den rätta dyker upp .. då känner jag det!

vad är det som säger i nån film "när den rätte dyker upp, då säger hjärtat till och då får hjärnan göra vad den vill?" ÅH VILKEN FILM ÄR DET?!!!! - exakt så kanske dom inte säger men nåt sånt :P

Kommentarer
Postat av: emma

Tzatziki morsan och polisen, Malin;) Tzatziki!

2010-03-22 @ 18:13:36
URL: http://emmaistaterna.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Ja,den familjen låter typ jättebra! Men annars kan vi väl hoppas på matchningsfest till helgen eller tills onsdag :D



Guuud vill så gärna läsa om mer matchningar - det r ju nästan roligast! Hihi, och förresten det är tzatziki :D



2010-03-22 @ 19:32:48
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: emilia

hahah tzatziki!! :D

2010-03-22 @ 20:20:27
Postat av: Lollo

Jag vet faktiskt inte :/ Pratade med mamman från Charlottesville idag och de verkar toppen :)

De bor då 2 timmar från DC. De har tillgång till pool i deras country club vilket är bra när man vill sola o vara ute på sommaren, klimatet där är mycket varmare och familjen verkar vara jättebra.



Men sen lockar ju familjen i New York också :) Jättesvårt att veta vad man vill ><

2010-03-22 @ 21:22:04
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: julia

Vad kul att du ska åka som au pair! Kul det måste vara att ha så mycket chanser, du kan verkligen hamna var som helst! Avundsjuk :) Michigan är bra och Detroit är ganska stort (4 miljoner inv.) dock är det ganska "tufft" tror jag. Många svart människor, jag bor dock 2 timmar ifrån D city så jag har inte varit där än. Hoppas du hittar en riktigt bra familj i en trevlig stat! Ska definitivt följa din blogg och hur det går för dig. Hur gammal är du? :)

2010-03-23 @ 02:05:14
URL: http://jlf.blogg.se/
Postat av: Helene

Ja hon är också svensk :)

Hur går det för dig? fortfarande i matchningsprocessen?

2010-03-23 @ 03:18:03
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åååh, jag tänkte precis skriva Tzatsiki när jag såg att andra redan hade gjort det. Men men. Hoppas att du får din drömfamilj snart. :)

2010-03-23 @ 18:17:01
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback