17 mars, snart april!

jobbat som en liten gris med projektrapporten och psykologin idag.

psykologin är så jävla krånlig!
vi ska skriva om en händelse som förändrade samhället, jag valde andra världskriget, vi skulle också vara en speciell person, och jag valde att vara en Jude i auscwitz år 1944.
frågorna man får är "hur såg man på barn?" "vad fick man för ekonomi?" "hur såg man på framtiden?"

det går egentligen inte ens att sätta sig in i situation hur en jude som satt i det värsta lägret på jorden och nästintill väntade på döden, hur han såg på framtiden? men jag antog att dom hoppades på en befrielse liksom, men ekonomin? det finns inte så mycket att skriva om det, jag måste få ihop två A4 för vg ens, och vissa saker är så självklara, som hur mådde dom? - skit antagligen!

men som tur är så älskar jag andra världskriget, det är det intressantaste jag vet, samt USA:s presidenter.
så jag ger inte upp! - vet inte om hur många uppsatser i historian jag skrivit om olika presidenter.
åh vad jag saknar historia lektionerna nu bara för det.

får nog blir lite Band of brothers ikväll!
imorgon ska jag sova ut, dra till skolan 10 min och sen hoppas på fint väder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback