arbetsförmedlingen suger.

vilken underbart fin dag!
plockade upp sara tidigt tidigt idag och drog till Tarkett, fick skåp, nycklar, och skriva på avtal osv.
fick också veta att jag ska ta truck-körkort på måndag, 13:00 - 20:00 ... MED LÖN! hur fint? (;
och hon bad om ursäkt om fel i schemat och hon fattade inte vad som hade hänt! fiiiint.

sen drog vi direkt till arbetsförmedlingen, sara skulle skriva in sig.
VILKA STOLPSKOTT SOM JOBBA DÄR! heeeeeelt seriöst!
jag var nästan arg när vi gick ut därifrån, dom kunde ju ingenting?

hon: du måste har erfarenhet av det du skriver.
jag: räknas inte apu då?
hon: vet inte vad apu är?
sara: a men jag går handel och vi är ute i arbetet och gör det praktiska och lär oss allt där i flera veckor ..
hon: ahaaaaaaaa, nja vet inte om det räknas som erfarenhet?
jag: VAD ÄR DÅ meningen med att läsa ett yrkesförberedande?!!!!!!
hon: det måste vara mer än en vecka du varit där JU?!!
sara: jaaaaa, räknas 5-6 veckor elleR?!

och vi var seriöst dom enda som var där typ och hon stressade som aaaaldrig förr.
vi ställde en fråga .. "om vi klicka tillbaka, kommer allt det vi skrivit nu raderas?"
och idioten svara jag vet inte och klicka tillbaka .. och ja allt raderades.
jag och sara hann inte diskutera ALLS vart hon har jobbat osv, för då hade hon redan klickat vidare oss.

BLIR BARA ARG NÄR JAG TÄNKER PÅ DE!!!!
förhoppningsvis slipper jag sitta där en dag i mitt liv och leta jobb, jag vill kunna fixa sånt själv.
nu slapp jag ju skriva in mig också (y) gäller ju ändås inte utomlands A-kassa osv, SKÖNT att slippa den skiten!
gå på möten och härja.

vi drog åtminstone till brunnsparken efter de (; med mat, mat, mat och så mat!
och en fluff som kom lite senare, där stekte vi ettttt paaaaar timmar!
nu ska jag äta liiite till, och sen tillbaka till parken!

btw: jag bad tjockis hänga ut tvätten eftersom jag var iväg, jag hade även slängt in mina skor där i, när jag kommer hem, hänger fan skorna också på tvättlinan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback