fullmakt.

tror jag ha fått hundra frågor idag om Fullmaktspapper, så nu svara jag här istället (:

om jag tappa körkort, bankkort osv i usa, så kan min mamma/pappa dra ner till banken och skaffa ut nya till mig och skicka det till mig borta i aaaammmerica, dom kan även spärra allting om jag tappa det osv, (inte alltid jag kanske kan sitta och ringa hem till sverige och sitta i telefonköer så priserna flyger iväg osv)
lika dant om jag tappa min internetdosa och kan inte längre föra över pengar mellan mitt svenska konto och det amerikanska konto jag har, så kan dom gå ner och göra det åt mig, eller skaffa ut nya koder/dosor osv.
det finns tusen saker till dom kan göra om nånting händer, men eftersom jag är över 18 har dom inte rätt till att göra nånting, men nu har dom det!

sen fick jag en kommentar av någon Pilla, men kunde tyvärr inte svara henne men iaf - att hennes fullmakt inte gäller för dosor på SEB, så kolla vad din bank har för saker, min bank kunde åtminstone göra så, jag har Swedbank (: så fråga dom vad dom har för "krav" eller vad man säger.

Kommentarer
Postat av: pilla

Tyvärr vet jag av erfarenhet att fullmakten gäller inte nya dosor, iaf inte på SEB

2010-07-15 @ 17:28:41
URL: http://www.pernillabredolt.bloggspot.com
Postat av: Martina

Deet ska jag göra :)

2010-07-15 @ 18:29:39
URL: http://martinaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback