Guld och Brons till Sverige.

Herrrrrrrreguuuuud vilken jaktstart.
första 4 varven var ju lagom sega, mamma halvsov och jag halvsov.
efter skidbytet blev allting helt plötsligt jävligt förvånande, Olsson var iväg som ett skott, förbi allihopa.
bakom låg Hellner och Södergren och bromsade ner dom andra så att Olsson skulle få flyga förbi ännu mer.
och som han flög, 27 sekunder var han före ett tag ..

och dessa lojala killar bakom som tog all sin kraft att spurta fram för att sedan bromsa tillbaka, allt för att Olsson skulle få känna sig trygg.

sista varvet blev jag riktigt nervöst, han ledde men skulle han orka?
nej, Olsson tappa alla sina 26 sekunder, tysken kommer, legkov kommer, norrmannen kommer, Hellner tappar och södergren är borta ... VAR JAG NERVÖS NU?! jaaaaaaaaaaaaaaaaa.

kommentatorerna skriker, jag skriker, mamma våga inte röra sig.

Olsson som nu har legat etta i säkert 40 minuter ligger nu 4a?!!!! .. norrmannen tappa en stav, jag skratta högt,
Helt plötsligt ligger Hellner etta, bakom honom tysken och på trejde plats kämpar Olsson och Legkov.
Hellner blir etta, tysken blir tvåa och jaaaa Olsson fick sitt brons! (även om han var värd guld efter den dragningen)

VILKA killar säger jag bara, och södergren då ... vilken kämpe? har dåligt startnummer, ramla och hamnar sist, tappa en stav och sedan ligga 2a en stund.


(men ska vi vara ärliga? - klart vi ska, NORRMANNEN KOM INTE PÅ PRISPALL, HEHEHEHEHEH!
nu skyller han på att Hellner bröt av hans stav också .....suck)
Norrmannen heter Northug, jag kalla han för snortugg .. jävla kinkig! - bara inte nån bli diskad nu alltså.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback