it feels like yesterday.

jag kommer ihåg detta mailet så himla väl "interested host family"

City, State: Winnetka, ILLINOIS
Gender and Age of Children: Female-13 ,Female-12 ,Female-9 ,Male-6
Pets: Dogs

nu har ju dock alla utom 12åringen blivit ett år äldre (alla utom 12åringen fyllde i Maj/Juni)

jag kommer ihåg att direkt när jag fick det mailet så kände jag YES!
och i min blogg i April skrev jag:

"och nu kände jag för första gången att Michigan familjen var absolut inte rätt.
för idag kände jag - FAN VAD KUL MED MÅNGA BARN, EN STOOOOR FAMILJ! och mycket idrott.
men vi får se, kanske inte alls är nåt sen och dom kanske tycker jag suger .... haha"


och efter första samtalet kände jag
"tacka dom ja till mig, tackar jag ja till dom.
jag är så galet exhalterad över denna familjen att jag kan dö, JAG VILL!!!!! JAG VILL!!! JAG VILL."

det bara måste gå bra dethär, DET KAN INTE GÅ FEL! - redan från att läsa staden, barnens åldrar och djur så kände jag att det var rätt, jag gick på magkänsla, som jag lovat mig själv att göra ... och jag hoppas jag gjorde rätt, för allting har känt så himla bra, sen vi matchades den dagen i April.

idag om 2 veckor sitter jag på New Yorks flygplats som ska ta mig till Chicago O'hare, 18:00 lyfter det och landar sedan 19:35 .. jag kommer vara spyfärdig!

men det har gått 4 månader sen April var, i 4 månader har jag haft denna familjen - det är så nära nu!


det hade faktiskt varit hemskt kul att få se vilka de andra familjerna man hade, vilka de tog.
som Michigan familjen och den sista New york familjen jag hade, som jag älskade också, de var verkligen toppen familjer, men det klickade aldrig riktigt och därför blev det Nej, hade ju varit kul att se vem som hamnade där (: även om jag vet att Michigan familjen valde en tysk, så vet jag att New York valde en svensk (henne skulle ju varit kul att snacka med) haha, dom kommer iaf få det kaaanonnnens!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer ihåg när du fick den matchningen också! haha, men tiden har gått sjuk fort!!



En kul grej är att jag kommit i kontakt med en au pair som ska va i en av familjerna jag pratade mycket med, och de bor jättenära mej, 5 minuter typ! Och hon har berättat för värdmamman att jag ska bo i näreten, så vi kommer träffas och så :) Det känns kul!

2010-08-12 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback