29/8

gud vad alla tjata om att jag ska ge det en månad eller två? - skrev jag inte det i inlägget eller?
jag tänker inte åka hem imorgon. like i said!


och alla säger mitt jobb på tarkett var ett helvete och där stod jag ut - jap, jag visste att det var för max 2 månader.
samt att jag "slapp" gå hem till ett par främlingar och bo i ett annat hus än mitt eget.
Jag hade kunnat stå ut här också, men ett år stå man inte ut, man är inte här för att hata livet, man är inte här för att må dåligt, det är inte grejen med au pair - tyvärr.
för då kan jag lika väl gå tillbaka till livet hemma, jobba på tarkett, hatar det, och gå hem till någon jag känner.

Jag vet också att jag får vänner här, igår var jag ute med lite människor, och ändås kände jag mig så tom.
jag mest satt där och glodde, jag var ledig och jag njöt inte, men jag vill inte heller hem ännu, men inte heller stanna - jag ha varit här i 4 dar i Chicago och inte för en enda gång har jag känt "fan vad bra detta kommer bli"

det är absolut inga fel på min värdfamilj, men au pair kan inte vara allas grej, jag har åtminstone provat de.
jag åkte och nu får vi se ... men jag tänker inte stå ut ett år, om jag känner detsamma om en månad, kommer jag tyvärr att åka hem.

så, vad ha vi lärt av oss detta? - jag tänker inte åka hem imorgon, och att au pair inte kan vara allas grej.
- kanske blir det bättre, kanske inte. åtminstone åkte jag iväg, och det bör alla göra, man kan inte veta om man gillar det förens man provat - pappa undrade om Rematch inte var en bra idé? - nej, jag vill inte göra detta i någons familj, hur bra den än må vara.

sen är jag däremot rätt glad över att ha Louise och Josefine, som också känner precis som jag.
inte direkt samma problem har vi, men vi känner exakt lika dant, man sover dåligt, man träffa vänner, man är där, men det känns som att man är någon annanstans, man må dåligt hela tiden och inget känns rätt, det känns så skööööönt att ha två som förstår en precis,

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det är skönt att ha dig med som känner ungefär samma sak. :)

2010-08-29 @ 17:49:35
URL: http://sundaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback