My hostfamily and pic.

kan ju ta och berätta om min "hostfamily" låter tuffare att säga så (;
efter 14 matchningar, så blev nummer 8 min familj, .. efter 5 familjer från Illinois.

Jag kommer i Augusti, troligtvis den 23 Augusti att åka från Köpenhamn till New York.
där jag kommer spendera 4 dagar på ett hotell med au pairer från heeeela världen.
kommer alltså få uppleva manhattan på nära håll och allt dess innehåll (;

efter de 4 dagarna kommer jag flyga till Winnetka, Illinois, där den största staden är Chicago.

vilket kommer ligga 20-30 minuter från där jag bor, I Winnetka har Ensam hemma spelats in, Ocean12 filmen och super många fler filmer, vilket är grymt coolt!

Jag kommer att ta hand om 4 barn, som iår kommer att bli 8, 10, 13 och 15 år.
jag kommer bli deras tredje au pair, den första från Sverige, däremot har båda två som var där innan, förlängt ett år var, så dom har haft au pairer i 4 år (:
de äldsta är alla tjejer, 8åringen är en kille (troligtvis då va ;)
Jag kommer inte skriva ut namn på barnen eller föräldrarna, inte heller lägga ut bilder, inte förens jag kommit dit och frågat isf, men det får vi se då!

3 av 4 barn spelar fotboll, 2 spelar ishockey, 10åringen har Dyselexi, men vill bli journalist (:
15åringen vill läsa media/teater och spela mycket teater nu, dom älskar att prata och är inte ett dugg blyga visst.
och ni som känner mig vet att alla deras intressen är mina intressen! haha

dom har även en hund, en hårig sådan! som jag mer än gärna kommer ta en löp tur med (:
jag älskar hundar, och jag hade gärna haft ett par till i huset, men visst, en duger väl! haha

De är protestanter, precis som jag .. och fira därmed "bara" julafton och påsken .. annars fira dom även thanksgivning, halloween och hela skiten, men det ingår ju inte i den "kristna biten"
till vintern åker dom till Utah på skidsemester, vilket jag gärna få följa med på om jag vill, eller stanna hemma också, men klart man vill följa med (:

dom bor väldigt stoooort, har gym i huset, badrum, sovrum och eget vardagsrum till mig.

mamman berättade att det precis öppnat en thai resturang lite längre ner, och wiihoo (:

Chicago har ju så jävla mycket idrott också, NHL, baseball och basket som jag kommer se hur mycket som helst.
speciellt NHL och baseball ... lite amerikansk fotboll också (a) - det får vara hur dyrt som helst! jag ska se.

mina "sysslor": skjutsa kidsen till skolan, hämta upp dom runt 3 tiden, hjälpa till med läxor och spela fotboll all day loooong (; ibland laga jag till lite mat till dom, oftast nåt enkelt sa mamman, för hon fattade jag inte gillade laga det, så pasta osv, men oftast hinner hon komma hem (: ibland sluta jag sent, ibland tidigt, vääldigt flexibelt, dom hade städerskor, så nåt sånt gjorde jag inte, däremot mycket tvätt, trots allt 4 barn!

helger var jag ledig på, men om jag ville nån gång så fick jag passa dom nån kväll ifall dom ville gå ut och äta osv, och självklart gör jag det då!

- så I augusti lämna jag sverige för ett år, och om allt gå som jag planerat, så syns inte jag och sverige förens september 2011 .... är så glad också att mina två finaste vänner har börjat planera att åka till Norge och jobba 3-4 månader, leva snålt och spara allt för att sedan komma till mig och hälsa på (:
då dra vi till miami bruuuuuudar (:


annat än kallinge det? -
när jag väl är i USA, kommer jag bjuda på en bild varje dag.
nu är det lite tråkigt, men hur många vill se kallinge? (;

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha nej, men det är ju en av kulturskillnaderna :P Att man ska avbryta folk där. Känns ju lite konstigt för oss.



Ja det är ju bra att du verkligen känner såhär med att GUD VAD KUL ATT FÅ ÅKA TILL DEM :D

Nä det är väl inte mycket att höra, de har ju allting stängt. Finland har luftrummet stängt till imorgon kväll, så jag kommer inte iväg. Så är läget bara. Jätteroligt. Varken APIA eller SI har sagt något mer. Så jag bara sitter här.

2010-04-18 @ 11:56:05
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Lollo

Du måste besöka rainforest café i Chicago, det är skithäftigt :)

2010-04-18 @ 13:22:15
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis :D

2010-04-18 @ 13:41:10
URL: http://linaav.blogg.se/
Postat av: Sigrid

JEEEE, asså va sick! Asså vi har typ snacka sedan före båda blev godkända och sen bara jaja, 20 minuter i från varandra, och det är ju ingetting i USA!



Så jävla bra vi ska ha det, nanana! Liksom superduuuper braa, ta med dig dina oth filmer dit, eller skicka dem ;P höh!

2010-04-18 @ 14:20:47
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Malin, Grattisgrattisgrattis! Äntligen !! ;) Tror att du kommer få ett kanonår! ;D

2010-04-18 @ 19:35:24
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Ellie

tack tack! =) grattis till familjen :D

2010-04-18 @ 23:21:45
URL: http://elliehoney.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Vad kul! Grattis!

Oj, fy så hemskt. Kan förstå paniken och rädsla. Himla tur att allt slutade så bra som det gjorde.



KRAM

2010-04-19 @ 01:42:56
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Postat av: Fazz

Sv: Nej vad roligt! GRATTIS! Du kommer älska Chicago ;) Hört att Winnetka är rätt najs också!



LYCKA TILL MED RESAN!



Kram

2010-04-19 @ 04:19:13
URL: http://fourthofoctober.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback