thanksgiving?

mina små vänner, jag har en fråga!

fira alla i amerika thanksgiving? eller är det någon religion-grej?

eftersom jag får så mycket familjer som är judar så undrar jag mest om de fira det?
det stör mig inte att de inte fira julafton osv, hur coolt är det inte att fira nånting annat ett år?
firat julafton i nitton år, trött på skiten nu, hah
men thanksgiving MÅSTE JAG få fira, seriöst ... det är halva grejen med resan ju, hahaha!

Men i vänner fira ju faktiskt Ross och Monica det, och de är ju judar (;
I OC fira dom de, där är en jude .... serierserierserier är inte verklighet! men lite? :P


- vill så gäääärna har sommar nu, ta studenten och få lämna fitt ronneby, fitt sverige och allt.
jag hör inte hemma i min egen familj, förstår ni hur det är? jag har aldrig känt mig hemma i min familj eller att jag har en familj över huvudtaget .... det finns ingen här som stötta mig, ingen som lyssna, ingen som fattar, och framför allt ingen som bryr sig.

just nu är dom as sura för att JAG INTE VALDE michigan familjen som JAG INTE VILLE ÅKA TILL.
Bara för att den au pairen gillade det så mycket, VARFÖR SKULLE JAG BEHÖVA GÖRA DET DÅ?!
nej då tror min familj jag är cp i huvudet och tror att au pairen ljuger om att hon trivs, DET GÖR HON SÄKERT INTE, men bara för att hon gillade det, så gööööööör kanske inte jag det!!!!!!!
prata jag om en annan familj nu, som Chicago familjen lyssna ingen, dom hitta på historier om Chicago, allt för att jag inte ska välja Chicago ... när jag fått en familj fråga ingen om hur det känns, eller hur familjen är, .. det kommer en fråga om dom är svarta eller vita?

SÅ TRÖTT SÅ TRÖTT PÅ DENNA HÅLA, denna familj, detta hus och allt ...
låt mig få fly .... nu!

om 68 dagar ta jag studenten, om det inte blir usa, kommer jag lämna blekinge för all framtid.
hur mitt liv än blir så finns INTE det livet i blekinge, kommer aldrig att finnas.



Kommentarer
Postat av: Sigrids

Oh, men det känns väl ganska bra med chicago familjen? hoppas det i varje fall - men du har inget nytt på G? Hoppas det löser sig snart på den fronten ;P

2010-04-05 @ 16:32:45
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag tror att alla firar thanksgiving i USA, även om de inte är judar. Har för mig det i alla fall. :) Håller verkligen med, alla dessa traditioner är ju verkligen en del av det man vill upptäcka ! :D



Jaa, eller jag var tvungen att lämna in projektet i mars. Men nu är det bara det sista kvar att fixa inför dagen då vi ska visa upp vad vi åstadkommit som alltså är i maj. :)

2010-04-05 @ 18:09:52
URL: http://nahaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Thanksgiving är mer förknippat med "skapandet" av USA, så därför beror det inte direkt på vilken religion man tillhör. Så jag tror alla amerikaner firar Thanksgiving :)



http://sv.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving

2010-04-05 @ 20:39:59
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

men bra att du star pa dig! Du ska till en familj som du tror du kommer trivas i saklart!! Ingen ska ju beratta for dig vad DU tycker :)

2010-04-06 @ 01:55:28
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback