snack med NY, med Chicago, med Au pairer.

ikväll har det hänt mycket på au pair fronten kan jag lovar er!
New York mamman ringde mig runt 7 tiden, vi pratade tills mitt batteri dog, haha!
hon var så himla trevlig och hela tiden sa hon att hon vill jag ska ha massa med folk över hela tiden!
att fredrik får komma, fast dom bor väldigt trångt, så får alla hälsa på, hon ville jag skulle minnas mitt år med att träffat mycket folk och att dom ville laga mat till alla mina nya vänner osv (: (y)
Hon berömde min engelska "Malin, I have to say that you are very good in english" (a) AW TAACK!

hon frågade vad jag gillade att göra, så sa jag att jag ville se NHL, fotboll, basket, baseball osv, och då säger hon att det kan vi bjuda på om du vill, min man älskar baseball så det kan vi se tillsammans, och du kanske kan lära oss åka Ishockey? för det har vi alltid velat pröva osv (: så himla trevliga!

jag hade ju nästan gett upp hoppet om Chicago, för dom svarade ju aldrig.

nu har jag varit iväg halva kvällen och fått mail från Chicago, och jag var beredd på ett "nej tack"
men hon svara "förlåt så hemskt mycket malin att jag inte svarat, men **** bröt armen igår och jag har inte hunnit att skriva, och var inte orolig att vi ska säga nej, vi gilla dig så himla mycket, och kan knappt vänta tills vi får prata igen, när vill du prata?"

så nu skriver jag med New Yorks au pair, som är från frankrike (: dom har haft 7 st, och alla olika! det är nice (:
men jaha? .............. vad vill jag nu, kan man ta båda? - jag ska väga för och nackdelar.


Har iaf spenderat min kväll med fina ranta, vilket var huuuuuundra årsedan!
och vilket är alllldeeeeeeles för sorgligt!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Fan vilken tur du har! Två superfamiljer. Förstår att det måste vara svårt att välja! Men gör så, skriv en lista med fördelar och nackdelar. Se vad som väger tyngst. Var har du mest eget utrymme? Var verkar barnen bäst? Vilket är mest som du tänkt dig?

2010-04-16 @ 23:01:17
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Louise

Låter härligt det här du! Tänkte mest kommentera med min blogg länkad. Även om jag inte börjat skriva i den ännu så gör jag väl det snart, och då skadar det ju inte med lite spridning av den :)

2010-04-17 @ 00:07:33
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ja det är väl det bästa du kan göra. Se var du tror du kommer passa bäst in. Men hellre två bra familjer på en gång än två dåliga ;)



Nej allt verkar vara stängt fortfarande iaf. SI var inte så himla hjälpsamma - vänta till måndag morgon. Jaha kul.

2010-04-17 @ 00:08:29
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det blir lite svårt då, men det är ju ändå en rolig situation att hamna i, att man har hittat familjer man gillar :) Även om det skulle räcka med en ;) tacktack :)

2010-04-17 @ 00:18:51
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Bra att ni kan prata en del iaf! För just nu är det inte så att du känner mer för den ena familjen än den andra?



Ja man hade väl hoppats på det, men det var inte så himla mycket att hämta där tyvärr. De jobbar inte ens extra i helgen så att man kan få ringa. Men som tur är så gör Londonkontoret det, så man kan alltid ringa dit. Vi får se, jag hoppas verkligen det löser sig!

2010-04-17 @ 00:20:30
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Du vet vad jag tycker :)Chicagoo, vi kan ju ka till manhattan tsm jöö :)



Ha, nä, men gå på magkänslan, på det du skriver så verkar det vara meeest fördelar med chicago - de största fördelarna är ju att "rätt" barn och samma intressen. Men du ska ju välja själv, men för mig väger det över hos chicago :D

2010-04-17 @ 08:28:27
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Lollo

Om mamman i New York sa att de bodde trångt o du får ta med vänner hela tiden, kan inte det bli ett problem?



Om jag var du skulle jag be om att få se bilder på au pairrummet. Vilket jag har bett alla familjer om som jag har pratat med, för jag skulle aldrig klara av att bo i ett pytterum i ett helt år och som är av dålig standard.

En del familjer har inte alls så fina rum till sina au pairer och en del kan vara små som garderober.

Ett tips bara! Känns ju tråkigt att välja familj och sen komma dit och det är inte alls som man har tänkt sig.



För skulle du vilja bo i ett jättelitet, tråkigt rum i ett år? Tänk på att du ska spendera ganska mycket tid i det rummet när du vill ha tid för dig själv!

Jag skulle aldrig klara bo i ett rum där jag vet att jag skulle vantrivas som fan.

2010-04-17 @ 09:27:11
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej malin, man kan inte kommentera på ditt senaste inlägg så jag skriver här i stället! Jag tycker att båda familjerna verkar bra, men att Chicago familjen väger över. Du har lika många minus på bägge familjerna, men många fler plus på chicago. Dessutom var det ju denna familjen du hoppade och studsade om först. Jag tror det är viktigare att komma överens med barnen, även om du självklart ska ha en bra relation med föräldrarna med. Men det har du väl i chicagofamiljen också. Dock det där med att fredrik inte ens får sova i samma hus är ju jobbigt. Du får försöka prata med dom om det kankse, säga att det är typ det enda som gör att du tvekar. Kolla upp bilen också :) Och det viktigaste: Bestäm själv! Lyssna inte på mej :P kram

2010-04-17 @ 09:54:13
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Louise

ja men säg det till dom, att ni inte behöver sova i samma rum om dom tycker det är så viktigt, men att han kan ju få sova i huset åtminstone :) fast det har du säkert redan sagt

2010-04-17 @ 10:19:08
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Louise

ja, så kan du säga :) haha nej klart man inte har :P

2010-04-17 @ 11:25:18
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Blåst? haha, nej det har jag aldrig sagt, men gav dig bara ett litet råd :)

2010-04-17 @ 18:46:32
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Haha okej :)



Hoppas du kommer undefund med vilken familj du vill ha.

När åker du isåfall? Eller när vill de båda familjerna ha au pair?

2010-04-17 @ 18:56:13
URL: http://sundaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback