fördelar samt nackdelar.

nu kommer många plus och minus, och ni får gärna säga vad ni tycker låter vettigast sen, jag behöver all hjälp jag kan få, även om ingen av familjerna tackat ja till mig, (ska prata med Chicago-mamman imorgon runt 6 tiden) så vill jag ändås göra detta nu, .. jobbigt med två bra familjer! men bättre än inga (:

Vi börja med Chicago, för dom fick jag först.
plus
- dom har lite mer äldre barn, 8, 10, 13 och 15 år - samt att vi hade så HIMLA många intressen att det var sinnesjukt.
- det var ett väldigt väldigt väldigt stort hus.
- eget gym i huset.
- dom hade en söt hund.
- jobbade inte helger, kanske nån kväll lite då&då om dom ville gå ut
- nära till Chicago, 30 min ifrån "downtown" så att säga.
- nära till Sigird
- Ungarna hade skrikit om att mamman skulle kontakta mig.
- mamman lät super trevlig och var väldigt mån om att jag skulle ha det bra och må bra osv.
- jag har glömt fråga om bil (så kan inte yttra mig om det) haha
- väldigt flexibelt schema, varje dag kommer alltså inte se lika dan ut (y)
- pappan älskade baseball och basket
- as mycket ishallar i närheten
minus
- fredrik fick inte sova i huset.
- vet ju inte om de har bil eller inte, plus om dom har, minus om de inte har.
- dom verka inte lika "välkommande" som NY, dom är absolut välkommande mot mig, men när andra ska hälsa på, får dom gärna hälsa på och äta med oss osv, bara inte sova där, Jaaa ni förstår (:
- dom vill ha mig seent augusti
- dom jobbar nog väldigt mycket båda föräldrarna, pappan gör, mamman inte lika mycket, men lite mer över vanliga.

New York familjen.
- mamman är super treeeeevlig.
- jag får ta med halva sverige över hos oss och få bo med oss osv.
- hon ville jag skulle hitta på super mycket under året, gå på NHL, träffa nya människor hela tiden.
- ungarna gillade massor av sport och ena tjejen var som en pojkflicka (y)
- 15 min till Manhattan.
- dom har den sötaste hunden i världshistorian.
- jobbade inte helg här heller, kanske nån gång om dom ville gå ut och äta osv.
- jag tror jag hade passat bättre in med föräldrarna i denna familjen
- dom vill ha mig sent juli, tidigt augusti
minus
- bara två bilar, alltså en till pappa/mamma, däremot hade jag båda två på dagarna för dom tog tåget till jobbet.
- jag tror jag hade passat bättre in med barnen i Chicago familjen.
- dom bodde super trångt, alla 3 ungar delade på ETT rum
- ungarna kan vara lite för "små och i samma åldrar" än vad jag tänkt mig
- hon lät aldrig mig prata till punkt typ, för då hade hon nåt att säga osv, kändes liiiite sådär.

Ja, det är vad jag kommit upp med så länge, och klart vissa minus-delar är töntiga, men jag tog ju med allt.
och jag tror jag passa bättre med barnen i Chicago, men bättre med föräldrarna i New York.
tror jag hade trivts bättre i Chicago över huvudtaget, men jag hade nog fått uppleva mer med Manhattan så nära, samt att New york mamman alltid vill att jag ska ha massor med vänner över, alltid ha folk med osv .. men samtidigt har jag nog en LITEN bättre magkänsla med Chicago.

- vi får se, imorgon ringer hon iaf från Chicago, nu ska jag maila med New yorks au pair.
känns som att man är lite otrogen, :P men dom kanske också prata med fler familjer, ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback