DS-160.

har börjat lite med att ansöka om Visum, nämligen DS-160 pappret.
har läst på lite om foto också, jag ska ta mitt egna, eller Anna ska ta på mig.
behöver en systemkamera, två "ljusparaplyer" en stol, en vit bakgrund och så mig själv såklart, och allt det där har vi, ska bara fixa måtten osv.

däremot har jag redan kört fast på DS-160, alltså egentligen är det ju jätte lätt, men man vill ha ALLTING rätt.
(female/male? ........ huhm, är jag verkligen female? vi ringer SI och fråga ....... ) - ja jag är ironisk.
men jag orka inte göra fel haha :P

skriver upp lite tider till mig själv att komma ihåg. (tbc btw kostar 370 kronor, WAAAAAAAAH)
27 april - 8.00 på sjukhuset, TBC-test.
30 april - 8.00 på sjukhuset, ser så att jag inte har tbc (;
11 maj - 14.00 på vårdcentralen för hälsoundersökning .... TITTA - min vårdcentral kan det.
20 maj - HOPPPPPAS PÅ AMBASSSAAADDDEN!!!!!

- det enda bra med att tjockis finns är att han betala allting,
jag ska inte sticka under stolen med att han inte är rik, för det vet väl alla nu att han är snuskigt rik, pass,hälsoundersökning,tbc, resan till usa, visum osvosv betalas av honom, däremot har vi inget "förhållande" han och jag, han betala det jag vill han betala, tanka min bil när jag vill han tanka den, köper en bil när jag vill ha en bil .... bortskämt? ah kanske, men det är också det enda jag får av honom .... hellre än super pappa än en rik pappa! jag fick den rika delen.
och varför han betala? .. det verka vara enklare för honom att ge mig saker än att orka prata.

men jag skäms ändå, det är svindyra priser och han betala, men samtidigt har han missat typ 15 år av mitt liv, så what the fuuuuck, han kan punga upp med pengar! (:

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Assa varfor skriver du inte korekkta ord!?



Han "Betala" Jag "baka"

Skriv ist Betalade eller bakade, lite smatt irriterande att lasa ;)

2010-04-23 @ 18:49:17
Postat av: Lollo

Ja, det är jag nu! Och lite nervös.



Hmm det var nog inte jag. Men iaf. Alltså lite måttgräns är det väl. Men inte så extrema gränser. Det är mest måttsatt för handbagage, men gränsen är olika mellan flygbolag också - så det bästa är att kolla flygbolagets hemsida när man vet vilket bolag man flyger med. Men gränsen brukar ligga runt typ 55x45x20cm eller så.

På resväskorna du checkar in är det inte direkt någon gräns, inte så länge du köper resväskor i vanlig storlek. Sen finns det ju såna där resväskor som är extrema och typ 1-1,5 meter höga och bara helt galna :P Såna kan man kanske få betala extra för eller nåt om man ska checka in. Men så länge du köper vanliga resväskor så ska det vara lugnt ^^

2010-04-23 @ 18:51:24
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback