College.

fick ju som sagt lite länkar till ett College som jag kan ta lite kurser på osv.
och det enda jag varit intresserad av att läsa är Amerikansk historia, historia är det bästa som finns!
och jag ha hittat en helt perfekt kurs på torsdagar kl 9 till halv 11 ... problemet är däremot att kursen börja den 24 Augusti ... när kommer jag? jomen 26 augusti - men smarta jag, skickade ett mail till läraren.

"Hi Malin.
You can start the following week but you will need to complete the readings and then turn in a short paragraph or two summary about the missed week's readings. If this is OK with you, I have no problem seeing you on the 30th. Keep in touch with me and I will be sure to send you the syllabus early as well as the book information so that you can order it ahead of time."

gooood for me, men ska prata med min värdmamma först om tiden funkar osv, vet inte EXAKT när ungarna börja i skolan, men känns som att vid 9 borde dom vara där, plus att jag vet inte riktigt om .. eller vet ni? behöver man ha godkänd i kursen liksom? för att få sina credits? jag ha hört vissa att de behöver bara vara där på lektioner och göra det man ska, om ni förstår?
- självklart ska jag bli godkänd, just a question (:
sen en liten fråga till: kan man söka fler kurser? som här hemma ... (har ju ingen aning om hur det funkar där)
och eftersom portarna till College stänger den 23 augusti, måste jag liksom ansöka innan dess.

till sommaren får jag sätta mig ner och gå igenom det lite mer grundligt, ett LITET tag till den 23 augusti (;

Kommentarer
Postat av: Tinde

men oj måste man tänka på sånt NU!!!?! jag hade tänkt ta tag i det "termin 2" typ.. haha

2010-04-26 @ 20:46:28
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Tinde

har termin 3 på mig också, inte uppdelat på samma sätt där :-) sa de på infomötet iaf!

2010-04-26 @ 21:08:25
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Tinde

Ja gör det :) nej fan aldrig historia för min del :)

2010-04-26 @ 21:22:10
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback