121 dar till mitt äventyr börjar.

det är strååååååååååålande väder, solen steker och det är minst 15 grader.
jag ska snart börja plugga lite till, läst en hel del redan, men mycket är kvar!

i helgen lovade min värdmamma mig att skicka en "massa" bilder på huset osv till mig.
hon skulle ta lite nya först, så hoppas de dimper ner i inkorgen snart .. och att massa visar sig vara kanske minst 5 bilder, har lärt mig att hon inte är hightech på detta direkt (;

lika bra att hoppa ut i solen en stund till och sen in i duschen!
fick sms från min bror också, igår åkte han till thailand och såhär löd smset "sitter i koh samui nu, allt är perfekt, det är sjukligt varmt med 36 grader" - JAG SAKNAR THAILAND! JAG VILL TILLBAKA TILL THAAAILAND!
(det kommer mer text under bilden)

om 48 dagar tar jag studenten, känns som nyss min nedräknare stod på 110.
om 121 dagar sitter jag i New York och ha lämnat sverige för ett bra tag.
mitt livs äventyr börja om 121 dagar.
- det kommer gå våldsamt fort, äckligt fort (tack&lov)
men jag kan inte sluta tänka på det ... snart är vi hemma igen.
ett år gå alldeles för fort, jag minns att jag började läsa 10333 bloggar i somras
och alla var au pairer, alla skulle åka i Juni, Juli och augusti.
jag minns hur dom skrev "nu dra jag, ses nästa år sverige" ...
och snart kommer alla dom hem, inom 2-4 månader är alla hemma.

något som jag har bestämt nu är att om jag får hemlängtan ska inte den få "ta över mitt liv" där nere.
jag ska tillbringa ett litet år i Chicago, Illinois.
ett litet litet år.
jag har haft 19 år i sverige nu, och jag kommer ha så många fler år i Sverige.
men bara ett år där borta, allt kommer finnas kvar när jag kommer hem.
men vi kommer befinna oss borta i USA, det coolaste landet på jorden.
där allt rör sig, där allt händer, där det finns tusen fler saker att göra.
det är inte kul att veta om skodej har lagt ner för 56 gången, eller att dom byggt ett nytt JC.
VI SKA JU FÖR HELVETE TILL USA !!!!!!! och de ska jag ta vara på.
- landet med alla möjligheter, right?

OCH JUST DE
ett hotbrev till mina 11 killar som möter tottenham NU.
vinn för i heeelvete!, 45 min kvar.
Chelsea MÅSTEEE förlora, kom igen kom igen kom igen.


Kommentarer
Postat av: Marie

HAHAHA fan vad kul att du vet vem hon är :D Är det en liten stalker kanske ? :D



Ja asså fattar vad jag längtar! Helt sjukt. Det är nästan sjukt det här. Det har gått så långt att till och med när jag handlar kläder tänker jag: Hmm kommer jag ha användning för denna innan USA ? :O



HAHA ååh vill åka nuuuu!

2010-04-24 @ 16:10:28
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Josefin

åh, taaack för uppmuntrande kommentar! :D:D

2010-04-24 @ 18:16:51
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: Josefin

vill verkligen åka i slutet på augusti. men jag börjar tvivla på att det kommer att gå men vi får se. ska du åka det datumet du tänkte dig från början?



jag åker med sts. du åker med si va?

jag har märkt att nästan alla åker med si eller cc och får lite dåliga vibbar av det :/

2010-04-24 @ 18:30:02
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: Josefin

okej :)

aa, jag hade bara hört om cc, eller ef då, och sts innan. ef har jag också bara hört skit om verkligen och sts var både jag och min syster på språkresa med och min kompis var utbytesstudent i usa med dem ett år och alla vi är supernöjda med sts så det var inget svårt val för mig. men nu när jag läser om si verkar det vara hur bra som helst men men :D

2010-04-24 @ 18:40:23
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: Louise

Kul att saker me din farsa verkade lösa sig okej, och att du verkar glad o längtar efter att åka igen! Har du varit mycket i thailand, eller varför tycker du det är så speciellt? :)

2010-04-24 @ 21:29:12
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: tellivanelli

Hej, vad fin blogg du har!

2010-04-24 @ 22:28:49
URL: http://tellivanelli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback