I-landsproblem, sts/cc?

jag har ont!
känns som om dom tatt hud från hakan och bara dragit upp och sen sytt igen alltihopa!
nu har dom ju inte det, men känns sjukt spänt och jag vill bara klia hål på allting!! klia så hemskt!
blöder förjävligt gör det också och jag får inte lossna på plåstret på en vecka, så jag kan inte titta och klia ju "/
dagens i-landsproblem helt klart!

och jag har sån sjukt beslutångest, när jag väl bestämt mig för CC (cultural care) ... då kika jag in på STS hemsida och blir mer sugen på dom, och när jag bestämt mig för dom då kolla jag på CC's hemsida.
hur dum är jag egentligen?! .. jag vill åka med båda, haha gå det?!
hört lite skit från båda, visst man kan fan inte vara felfri, inte ens jag, konstigt nog ;)
men sts är billigare, CC känns lite bättre ... plus att CC behöver man inte betala in nåt förens man fått en familj.
sts betala man direkt, men sts känns lite seriösare ändå! dom skriver mer seriöst om ni förstår?
fyfan vilket dilemma! innan 2010 ska jag iaf ha bestämt mig, det är mitt mål!

nu ska jag flyga till sängen, börja 10/11 imorgon nåt där ...
ska försöka göra mitt hemliga uppdrag också, eller jag är nästan tvungen!
aja vi får se ... kanske inte ens hinner, ha en del att göra imorgon alltså, många planer!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Men det är ju jättebra erfarenhet spec om du ska vara på ett dagis nu. Jag hade erfarnhet från praktik, sommarjobb, hjälptränar, fotbollsskola, Kusinerna, Kompisars syskon och vänner till familjen som har barn. Jag kan ju säga att det blev typ tusen timmer för en av mina kusiner hehe.



Ja jag tror att det finns ett stort utbud med familjer med barn under två år. Men jag valde bort det för jag ville helst ha barn som gick i skolan/ förskola så att man har lite fritid när de går i skolan

2009-09-24 @ 23:33:31
URL: http://anderssonninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

jag trodde att du ville har barn under två år hehe.

Nä nu är det inte långt kvar nästa måndag sitter jag på planet till NY ;D Så bra då har jag iaf en trogen läsare hehe.

Hoppas att du kommer iväg till nästa höst. Om man inte åker tror jag att kommer att ångra det i hela livet man kommer att tänka "Tänk om jag hade åkt". så jag tkr verkligen att du ska satsa på det.



Jag var förresten inne på STS hemsida nyss och tittade och det är ju inte jätte mkt billigare än CC de ligger ju nästan på samma summa

2009-09-24 @ 23:44:04
URL: http://anderssonninni.blogg.se/
Postat av: Jessica

Precis som du vill jag åka iväg till USA som Au Pair 2010, efter studenten. Har skickat in mina ansökningshandlingar och måste säga att Cultural Care har varit ytterst hjälpsamma och himla trevliga. Vet i och för sig inget om STS, men för tillfället skulle jag rekommendera CC. Längtar så in i norden på att få komma iväg! (:

2009-09-25 @ 02:22:54
URL: http://alittletime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback