trött!

- hann göra lite projektarbete
- sätta igång disken
- göra halva samhällsläxan.
- sen somnade jag! haha

men vafan, åskan slog ner säkert nåt hus ifrån så jag sprang som en galning upp till tjockis dator, drog ut allt.
ner till stora tvn, drog ut allt och sen kom jag på min egen dator och ut med allt där.
blev helt plötsligt KOLSVART, blåste nåt så fruktansvärt och regnade, sen small det åt helvete ner nån stans ..
är jag säker på, typ sådär inom 500 meter iaf, helt galet!
åska ska komma sakta och mullrigt, sådär mysigt .. inte EN fet smäll direkt.

sova var skönt, jag är nöjd, finns väl knappt nåt trevligare än att sova?
nu blir det dusch och sen ska jag väl kanske hoppa till fredrik lite?

och jag har aldrig förstått de människor som sitter och räkna pounds, kolhydrater och ni vet den skiten?
jag förstår inte hur man kan förbjuda sig själv att trycka sig i godsaker man älskar? HELT INSANE lustigt.
min kompis sofia är sån, blir faktiskt nästan lite arg när jag hör hur hon äter och hur LITE hon äter.
och hur trög hon egentligen låter, och hon vet om vad jag tycker .. hade hon varit tjock hade jag förstått
men hon är underviktig och det stör mig!

sofia:
jag önskar jag var lika dan som du, att kunna äta vad jag vill, varför kan jag inte det?
skita i vilket och sluta räkna, jag har inte känt mig nöjd på 6 år? och du träna aldirg och gå inte upp i vikt?
jag: ja varför ska du hålla på? varför inte äta det du gillar, du gör det för din skull, inte för nån annans.
gillar man blåbärspaj, kladdkaka och kakor som du gör, varför inte klänga dig i det du gillar?
varför ska du äta äckliga saker bara för att nå upp till nån viss summa? hur löjligt är det, du måste höra hur dum du låter väl?
sofia: ja jag vet inte hur jag tänker, känner mig så dum ibland för jag vill verkligen ta en kaka då&då.
jag: men ta en kaka och njut? ta det du vill ha, ät och du bli ju inte gladare av att tvinga dig till att inte äta?
det är väl ändås ditt psyke som ska funka bra, inte din kropp?
sofia: sant! men nu har jag ätit 3 kakor (a) har bara ätit ett par knäckebröd idag .. behöver nåt gott.
jag: ÅH KAKOR, brb ska bha hämta ett par bullar!

jag skulle lätt påstå att tjocka människor är lyckligare, nu menar inte jag 40000 kilos personer.
men om vi jämför en överviktig människa med en som har anorexia?
hörde nån idiot igår som sa att man hellre har anorexia än att vara överviktig?
det är nog lättare att gå ner i vikt än att börja äta vanligt, övervikt är ingen sjukdom, däremot anorexia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback