LIVERPOOOL SUUGER!

Liverpool är ute ur CL, hehe (; det gillas!
skit tråkig match, förstår INTE varför 6an sände den matchen och inte Barcelona - inter?
det var väl för dyrt, men dom hade ju säkert tjänat mer på det i slutändan iaf.

imorgon börja jag ett, alltså varje tisdag kväll, VARJE tisdag får jag sån gåshud, typ ryck i benen på när jag tänker hur länge jag kan sova imorgon, att slippa ställa klockan, (även om jag alltid ställer klockan så vakna jag alltid innan den ändå) .. min klockan ringer 11:30, och då har jag dragit mig i sängen minst en timme!
guuuuud vad man ta vara på dom dagarna, det är därför jag klarat mig igenom gymnasie åren SÅ bra!

och till en sak jag absolut inte förstår, hur man kan säga "glöm det förflutna, tänk inte på framtiden, lev i nuet"
ja ni vet, nåt sånt liknande?

för det första är inte det förflutna bara dåligt, för hur kan man glömma thailand 2006? jag tänker jämt tillbaka på dom stränderna, och grekland i somras, och båtdagarna på havet, det är ju det som gör att man ser framåt? att sommaren faktiskt kommer igen?
och att inte tänka på framtiden? vad är då meningen med att leva?
om man inte ha några mål? behöver inte vara stora, kan vara super små mål, men man måste se fram emot saker för att orka ... nu har jag nedräkning till jullovet, och hur skönt är det inte att se dagarna bli mindre & mindre? och hur kan man inte tänka på studenten när det är det man kämpat för i 11 år, och nu är det så nära?
det är klart man måste tänka framåt för att kämpa i nuet.
men visst, klart man ska leva nu, göra det man vill IDAG ... men mål måste man ha, stora som små.
annars bli livet bra jävla tråkigt!
- det är faktiskt framtiden vi ska till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback