nu kommer fotbolls-malin!

denna dagen har jag väntat på .. den 15 augusti.
hela sommaren har varit hård, väldigt hård!
enda sen i maj har jag gått och väntat .. men nu är väntan över.
den 15 augusti är här och nu börja den 10 månader långa fotbollen.
en nervös, nagelbitande och framförallt världens roligaste 10 månader.
det är detta som gör att man överlever vintern, det är fotbollen!
när världen utanför sluta existera, då det är jag och tvn.
90 minuter plus paus .. tricks, det är tacklingar, världens bästa spelare, passningar, kärlek, taktik.


men innan Premie League har hunnit börja ska alla experter snacka om vem som kommer vinna i maj.
kan vi inte vänta och njuta av alla dessa matcher som väntar? ... och börja i jul om vem som kommer vinna.
iår tror jag att det slutar ... Liverpool, united, chelsea och City.
nej tänka sig, jag tror inte united vinner iår ... synd men dom kommer kämpa och kanske har jag fel, förhoppnigsvis.
och att jag tippa City som 4 är för att dom ha köpt ett helt nytt lag nästintill, men bara för det kanske det gå käpp rätt åt helvete, så KANSKE få vi se de vanliga 4 lagen som kämpa, United, liverpool, chelsea och arsenal.
men just nu skiter jag inte lite i det, jag vill bara att det ska dra igång, united spela imorgon!
i Jul kommer mitt taktik snack fram om hur alla ska vinna! då jävlar, men nu KÄRLEK!

hur som helst så börja det idag .. och nu försvinner jag in i min finaste värld.
men snart börja Elfsborg - Hammarby också, lite allsvensk fotboll kan vi väl klämma in (;

och när dessa 10 månaderna är slut .. då börja det jag väntat på så länge.
VM 2010, Brasilien, Holland, Tyskland, England <3 åh.
VM 2010 - kommer bli sån jävla sommar och förhoppningsvis är Sverige med, right?
och så tycker jag lagerbäck kan sluta vara så jävla rädd och sätta in våra unga spelare ...
vi behöver lite nytt, lite starka ben .. dom behöver erfarenhet!
sen om henke larsson får för sig att sluta, tycker jag han kan bli tränare kanske i celtic? kanske i landslaget.
jag tror med hans spelsinne hade vi kommit långt med honom!
och vem vet, jag kanske tror det för att henke larsson är den bästa spelare jag vet, eller så tror jag på honom helt enkelt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback